Actueel | 19 december 2024
19 december 2024

De wereldwijde branche blikt terug. Hoe was 2024?


Wat tekent het jaar 2024? Tot welke inzichten zijn we gekomen in het vak? Draait het allemaal om AI of zijn er nog meer mooie dingen gebeurd? Crispin Beale, CEO van Insight250, gooide voor insightsassociations.org wereldwijd een vangnet uit met de vraag ‘Welke belangrijke lessen heeft onze sector dit jaar geleerd?’ We presenteren een selectie…

Actueel | 19 december 2024
19 december 2024

Gerben Huijgen Country Manager Ipsos I&O Nederland

Het management van Ipsos Global heeft gisteren bekendgemaakt dat Gerben Huijgen (foto) met onmiddellijke ingang de taak op zich neemt van Country Manager Ipsos I&O Nederland. Daan Versteeg verlaat die post, die hij samen met Huijgen sinds de fusie begin dit jaar bekleedde. ▼ Shane Farrell, CEO EMEA, zegt over de benoeming: ‘Gerben zal toezicht…

Personalia | 17 december 2024
17 december 2024

Henk Meurs Algemeen Directeur a.i. van Panteia, MuConsult en Revnext

Panteia, MuConsult en Revnext kondigen de benoeming aan van Henk Meurs (foto) tot Algemeen Directeur a.i. van de groep. Henk Meurs volgt Jan-Willem Siebers op, die na acht jaar besloten heeft een nieuwe uitdaging aan te gaan. ▼ De drie organisaties zijn werkzaam op het gebied van mobiliteit, transport, brede welvaart en cybersecurity. Over zijn…

Actueel | 17 december 2024
17 december 2024

Aanmelden Insight Scientist 2025 van start – thema is influencer marketing

Jaarlijks reikt het Data & Insights Network vakprijzen uit. Dat gebeurt in 2025 op 26 juni. De komende maanden zijn tal van jury’s bezig met de beoordeling van bureaus, bedrijven en professionals, en dat geldt ook voor de Insight Scientist-award. Aanmeldingen voor die prijs zijn vanaf nu welkom. Thema komend jaar is ‘influencer marketing’. ▼…

Actueel | 12 december 2024
12 december 2024

Volumemodellen voor productlanceringen? Kijk ook naar strategie!

Martin Hellich van DVJ Insights schreef twee blogs over innovatiemanagement. In deel 1 ging het over Jobs-To-Be-Done, de kernmethodiek van innovatie. In het tweede deel geeft hij antwoord op de vraag waarom volumemodellen voor productlanceringen ook strategische opties moeten overwegen. ▼ Stel je een productmanager voor die een nieuw product moet lanceren in een specifiek…

Actueel | 10 december 2024
10 december 2024

Nielsen meet crossmediaal advertenties op TikTok

TikTok kondigt samenwerking aan met Nielsen om advertentiecampagnes te meten over digitale kanalen, connected TV (CTV) en traditionele lineaire TV. Nielsen zegt dat het noodzakelijk is betrokkenheid van kijkers op TikTok te meten, want  gebruikers zitten op verschillende platforms en apparaten. ▼ Het onderzoeksbureau gebruikt voor de meting de tool Nielsen ONE, speciaal ontwikkeld voor…

Actueel | 10 december 2024
10 december 2024

Reinier Zuydgeest nieuwe algemeen directeur van USP Marketing Consultancy

USP Marketing Consultancy, onderzoeksbureau in de bouw- en installatiesector, heeft Reinier Zuydgeest (foto) benoemd tot nieuwe algemeen directeur. Hij neemt het stokje over van Jan Paul Schop, de oprichter van USP, die na meer dan 30 jaar weggaat, maar nog wel betrokken blijft als New Business Developer. ▼ Onder leiding van Jan Paul Schop heeft…

Actueel | 10 december 2024
10 december 2024

Opinium Amsterdam uitgeroepen tot Best New Venture bij MRS-awards

De Amsterdamse vestiging van Opinium (op de foto hierboven) is uitgeroepen tot Best New Venture bij de Engelse Marketing Research Society Awards 2024. De totale Opinium-organisatie won de Research Live-award voor bureau van het jaar. Opinium heeft naast een vestiging in Amsterdam, ook kantoren in Londen, Kaapstad en New York.  ▼ Om bureau van het…

Actueel | 03 december 2024
03 december 2024

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is cosmeticabedrijf Rituals, dat aan het langste eind trok in de categorie Innovation. Volgens de jury heeft Rituals een duidelijke visie op hoe ze data wil inzetten om klantbeleving in de winkels, maar ook in de marketingkanalen centraal te stellen. ▼ Rituals laat met de winst…

Actueel | 03 december 2024
03 december 2024

CPS GfK gaat verder onder het merk YouGov

YouGov stopt met het aparte merk CPS GfK, dat het iets minder dan een jaar geleden kocht. Het merk wordt onderdeel van de groep dat een nieuwe algemene merkstrategie heeft ontwikkeld met als concept ‘Research Reality’. ▼ GfK was op grond van het mededingingsrecht verplicht om de CPS-activiteiten af te stoten om – in 2023…

Personalia | 03 december 2024
03 december 2024

DVJ Insights benoemt Job Verhoeve tot consultant

DVJ Insights kondigt de aanstelling aan van Job Verhoeve als consultant. Hij heeft meer dan 12 jaar ervaring in onderzoek en media en brengt daarmee een diepgaand begrip mee van het medialandschap en consumentengedrag. ▼ Job Verhoeve begon zijn carrière bij een onderzoeksbureau, waar hij vijf jaar werkte aan het ontwikkelen van zijn expertise in…

Actueel | 03 december 2024
03 december 2024

‘Ipsos bereidt bod voor op Kantar Media’

Ipsos bereidt een bod voor op Kantar Media, volgens bronnen geciteerd door Reuters. De Ipsos-groep zou deze week de financiering op orde moeten hebben. Daarmee sluit de organisatie zich aan bij de race die al door twee andere bedrijven is ingezet: Cinven en Triton. ▼ Geruchten over een mogelijke verkoop van Kantar Media doken in…

Ook de laatste bytes ontvangen?